FAQ

Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op!

Voor we jouw vragen beantwoorden eerst enkele uitgangspunten van JaWijDoenMee:

Lang niet alle merken hebben het beste voor met mens, dier en de aarde. Tot op vandaag is het grote merken gelukt om de consument te verleiden om hun producten te kopen. Veelal door het (weg) geven van kortingen en uitgekiende marketing strategieën.

Toch worstelen dezelfde grote bedrijven met hun imago. Op de vraag “Hoe win ik het vertrouwen van de consument (samenleving)” hebben ze nog geen passend antwoord gevonden.

De consument wordt veeleisender. Bedrijven in het algemeen moeten meer verantwoording afleggen aan de maatschappij. De maatschappelijke missie wordt anno 2020 net zo belangrijk als de economische missie van een bedrijf.

In bovenstaand kader verbinden grote bedrijven zich vaak met grote goede doelen organisaties, maar echt investeren in maatschappelijke thema’s kost omzet. De consument wordt gelukkig van de maatschappelijke thema’s, de aandeelhouder echter niet.

Duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt door grote bedrijven breed uitgemeten in het jaarverslag, echter lukt het ze nog steeds niet om de consument blijvend aan zich te binden.

Consumenten missen namelijk daden bij de woorden. Het aantonen van bestaansrecht en maatschappelijke relevantie zijn dé thema’s voor ons allemaal.

Als wordt uitgegaan van gezamenlijke winst, ontstaat er een bijzondere verbinding tussen ondernemer en consument waardoor de klant-connectie zich echt kan verdiepen.

"FAQ voor de consument"

JaWijDoenMee is een platform waar consumenten, ondernemers en goede doelen samenkomen. Koop jij als consument een product op ons platform dan doneer je automatisch een bedrag richting een maatschappelijk project of goed doel naar keuze.

Een volledig overzicht van alle maatschappelijke projecten vind je hier.

Wat leuk dat jij een idee hebt voor een maatschappelijk project. Vul hier je gegevens in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Alle ondernemers hebben zich verbonden aan een goed doel. Zodra jij als consument een product aanschaft mag jij bepalen aan welk maatschappelijk project de donatie wordt gegund. Je kunt de deelnemende ondernemers hier vinden.
Op ons platform kun je meteen zien welk bedrag er tot op heden is binnengehaald en hoeveel geld er nog nodig is om het project te realiseren. Let op, het kan tot 24 uur duren voordat het systeem nieuwe betalingen verwerkt op de project pagina.

Wij plaatsen foto’s van het gerealiseerde project en publiceren een financieel jaarverslag waarin je precies kunt checken of alle donaties daadwerkelijk zijn uitbetaald. Het financieel jaarverslag wordt opgemaakt door een onafhankelijke partij.

Gratis en gemakkelijk retourneren is voor iedereen een voorwaarde om online te kopen. Bovendien zijn we wettelijk verplicht om artikelen retour te accepteren. We werken er wel aan om onnodige retouren te voorkomen. Zo vragen we bijvoorbeeld actief aan klanten waarom ze iets terugsturen. Met die waardevolle informatie verbeteren wij ons platform zodat we toekomstige miskopen kunnen voorkomen. JaWijDoenMee is een platform, dat houdt in dat een groot deel van onze artikelen direct vanuit partner ondernemers worden verstuurd. Retouren komen in dat geval ook bij hen terug.

"FAQ voor ondernemers"

Wij stimuleren ondernemers en hun klanten aan om samen te werken aan een betere wereld. Iedereen (consument, ondernemer en initiatiefnemer / goede doel) houdt een goed gevoel over aan de samenwerking omdat het voor iedereen waarde creëert.

JaWijDoenMee wil ondernemingen helpen om samen met hun klanten een rol van betekenis te spelen in onze participatie maatschappij. Ons doel is dat ondernemers met onze aanpak meer winst maken die zij gedeeltelijk weer in kunnen zetten om anderen te helpen. Door te ‘geven’ worden zij relevanter voor hun omgeving en verdienen daarmee de loyaliteit van hun klanten.

Producten gaan steeds meer op elkaar gaan lijken (er zijn namelijk meer ondernemers met soortgelijke producten of diensten). Onderzoek toont aan dat consumenten zich meer en meer bewust zijn van de maatschappelijke invloed die ondernemers met hun bedrijf uitoefenen. De relatie tussen een ondernemer en het ondersteunen van maatschappelijke thema’s worden door klanten zeer gewaardeerd. Door jouw product te koppelen aan een maatschappelijk thema werk je aan een goed imago bij je huidige- en toekomstige klanten.

Vul hier je gegevens in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Prijzen kunnen in algemeenheid fluctueren, net als in fysieke winkels. Denk daarbij aan kortingsacties of veranderingen in de adviesprijs.  Jij als ondernemer bepaalt zelf je verkoopprijs. Let op dat de prijs van jouw product op het platform inclusief btw en verzendkosten is.

Natuurlijk, dat bepaal jij als ondernemer helemaal zelf!

Alle betalingen op ons platform komen momenteel nog binnen bij onze betaalprovider. Wij zullen je elke maand “uitbetalen” aan de hand van de hoeveel verkochte producten. Wij streven er in de toekomst naar om jouw deel van de omzet direct op je eigen rekening te laten storten.

Aan jouw deelname zijn geen kosten verbonden. Zolang er niets wordt verkocht betaal je niets. Op het moment dat je iets verkoopt geldt de volgende fee: Je betaalt minstens 10% van het verkoop bedrag aan ons. De helft daarvan wordt direct gereserveerd voor het maatschappelijke project.